Jednym z głównych powodów, dla których autonomiczne wózki widłowe nie mogą dorównać ludzkim operatorom, są normy bezpieczeństwa, takie jak norma ISO 3691-4:2023. Te przepisy ograniczają prędkość poruszania się robotów mobilnych w określonych strefach, np. strefach ograniczonych, gdzie prędkość poruszania się autonomicznych wózków widłowych jest limitowana do 1,2 m/s. Ograniczenia te mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa pracy i uniknięcie kolizji z ludźmi lub innymi obiektami.
Decydującym czynnikiem wpływającym na wydajność autonomicznych wózków widłowych jest również definicja procesu transportu wewnętrznego. Podczas gdy pojazdy AGV/AMR mogą osiągać zbliżoną do operatorów wydajność podczas jazdy po długich prostych, tracą one dużo czasu podczas operacji podnoszenia i odkładania ładunku w strefach, gdzie poruszają się ludzie.
Rozwiązaniem tego problemu jest wydzielenie izolowanych stref poruszania się pojazdów AGV/AMR, gdzie zalecenia norm pozwalają na zwiększoną prędkość poruszania się tych pojazdów. Mimo że autonomiczne wózki widłowe mogą nie być tak szybkie jak operatorzy ludzcy, ich głównym uzasadnieniem jest wydajność operacyjna mierzona na przestrzeni 24 godzin. Dla firm pracujących na zmiany, pojazdy AGV/AMR mogą zastąpić 2 lub 3 operatorów tradycyjnych wózków widłowych, co prowadzi do znacznego wzrostu wydajności operacyjnej. W przypadku pracy 2 lub 3 zmianowej, wydajność operacyjna pojazdów AGV/AMR może wynosić od 150 do 210% pracy operatorów tradycyjnych wózków widłowych.
Czy już jesteś przekonany do stosowania rozwiązań AGV/AMR w swojej firmie? Jeśli tak, zapraszamy do kontaktu, gdzie oferujemy szeroką gamę produktów: https://lnkd.in/dQZqFEBV i doświadczenie w wdrażaniu pojazdów AGV/AMR. Jeśli nadal masz wątpliwości, chętnie porozmawiamy z Tobą o wszelkich zagadnieniach związanych z wdrożeniem tych innowacyjnych rozwiązań.
Wydajność Autonomicznych Wózków Widłowych (AGV/AMR) vs. Operatorzy