Skip to main content
Branża TSL stawia na pojazdy AGV

Dziennik Rzeczpospolita przyjrzał się dostępnym rozwiązaniom w zakresie robotyzacji.

Biznes podczas COVID-19

 

Business AGV

Dziennikarze sprawdzili czy pandemia wpłynie na przyśpieszenie robotyzacji w branży TSL. Z artykułu dowiadujemy się, że już 2019 firma Deloitte wskazywała na znaczny wzrost wydajności pracowników dzięki automatyzacja. Podobnego zdania jest cytowany ekspert - Pandemia pokazała, że cyfryzacja, praca zdalna na masową skalę i oparcie się w większym stopniu o nowe technologie może być efektywne, a niejednokrotnie może być jedynym wyjściem - ocenia dyrektor ds. Logistyki Kontraktowej Fresh Logistics Polska, Grupa Raben Jarosław Gulowaty.

W tekście można dowiedzieć się, że są i firmy, które z powodu pandemii COVID-19 nawet przyśpieszyły projekty związane z automatyzacją by przyszłości uniezależnić się od kłopotów kadrowych.

Automatyzacja magazynu

Wózek AGV w magazynie

Eksperci są zgodni, że w pierwszej kolejności dojdzie do automatyzacji prac powtarzalnych. Maszyny będą odpowiadać za paletyzację towaru, przenośniki, sortery a transportem zajmą się wózki indukcyjne i autonomiczne wózki widłowe. W produkcji i rozwijaniu tych ostatnich specjalizuje się Inovatica AGV. – Oferujemy rozwiązanie, które współpracuje zarówno z nowymi jak i używanymi wózkami. Produktem jest zestaw do autonomizacji wózka składający się z części sprzętowej (laserowa nawigacja, kamery etc.) oraz autorskiego oprogramowania do zarządzania pojazdem – mówi cytowany w materiale Piotr Anuszczyk, dyrektor marketingu Inovatica AGV.

 

Pełny tekst można przeczytać w dziale Logistyka, dziennika Rzeczpospolita:
https://logistyka.rp.pl/koronawirus/6719-pandemia-nie-zahamuje-robotyzacji